Promocja marki innowacyjnych MŚP – dla kogo?
Dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) z całej Polski prowadzących działalność wpisującą się w następujące sektory:
- sektor medyczny i farmaceutyczny
- sektor budowy i wykańczania budowli
- sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki
- sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ)
- sektor IT/ICT
- sektor przemysłu kreatywnego
- sektor kosmetyczny
- sektor maszyn i urządzeń
- sektor meblarski
- sektor motoryzacyjny
- sektor pojazdów szynowych
- sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
- sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
- sektor lotniczo-kosmiczny
- sektor spożywczy
Promocja marki innowacyjnych MŚP – na co?
Na działania promocyjne ukierunkowane na wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorcy poprzez:
- udział w międzynarodowych wydarzeniach targowych i konferencyjnych w charakterze wystawcy podczas imprezy ze stoiskiem narodowym z listy opracowanej przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii (zamknięta lista wydarzeń)
- wyjazdowe misje gospodarcze połączone z udziałem w targach jako zwiedzający
- towarzyszące ww. przedsięwzięciom kampanie promocyjne
Dofinansowanie można przeznaczyć w szczególności na:
- rejestrację i wpis do katalogu targowego
- rezerwację miejsca wystawowego
- najem lub wykonanie zabudowy stoiska wystawowego
- podróże służbowe pracowników (diety, noclegi, transport)
- koszty kampanii promocyjnej (spoty reklamowe, elektroniczne katalogi, SEM/SEO)
- bilety wstępu na targi
Jakie są kluczowe wymagania?
- przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie zbieżnym z wybranymi sektorami gospodarki (wskazanymi wyżej)
- przedsiębiorca prowadził działalność eksportową i uzyskiwał przychody z eksportu przez dwa kolejne lata obrachunkowe w okresie poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie
- przychody przedsiębiorcy ze sprzedaży towarów i usług na eksport na koniec 2023 r. wyniosły co najmniej 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług
- przedsiębiorca ponosił nakłady na działalność B+R i/lub wdrożył innowację w ciągu ostatnich 3 lat obrotowych przed złożeniem wniosku (potwierdzone sprawozdaniem PNT-01 lub PNT-02 składanym do GUS)
- projekt dotyczy promowania zdefiniowanej marki produktowej (marka produktowa to nazwa, symbol, wzór, znak graficzny lub ich kombinacja stworzona w celu oznaczenia i odróżnienia produktów lub usług Wnioskodawcy od innych występujących na rynku)
- przedsiębiorca weźmie udział w co najmniej jednym wydarzeniu targowym w charakterze wystawcy podczas imprezy ze stoiskiem narodowym (zamknięta lista wydarzeń)
Jaka jest forma i wysokość dofinansowania?
Wsparcie udzielane będzie w formie dotacji bezzwrotnej. Intensywność wsparcia wyniesie do 50% kosztów netto przedsięwzięcia.
Brak minimalnej i maksymalnej wartości kosztów kwalifikowanych.
Promocja marki innowacyjnych MŚP – kiedy?
Nabór wniosków prowadzony będzie w terminie od 15 października do 28 listopada 2024 r.
Preferencje
- udział sprzedaży eksportowej na koniec 2023 r. na poziomie powyżej 25%
- marka produktowa w okresie ostatnich 5 lat została nagrodzona/wyróżniona w konkursie lub ujęta w rankingu branżowym na arenie międzynarodowej
- marka produktowa była regularnie promowana na wydarzeniach targowych w charakterze wystawcy (co najmniej 3 edycje w okresie ostatnich 7 lat)
- Wnioskodawca brał udział w międzynarodowych zamówieniach publicznych lub realizował te zamówienia jako podwykonawca
Kontakt
Przedsiębiorców zainteresowanych pozyskaniem dofinansowania w ramach działania 2.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP zapraszamy do kontaktu z naszymi Doradcami.